Lonovics Zoltán: NAILS
Lonovics Zoltán régóta meghatározó szereplője a kreatív iparnak. Kezei közül mindig új, figyelemfelkeltő, friss és perspektivikus tartalmak kerülnek ki.
Még MOME-n folytatott tanulmányai alatt lett a the Room magazinnak, egy félévente megjelenő, kétnyelvű, Budapesten szerkesztett folyóiratnak az Art directora, amely divatról és kortárs művészetekről szólt, ami európai nagyvárosokban és New Yorkban jelent meg.
Mindenki büszke volt az színvonalas cikkek és az eyecandy látványvilág elegyéből összegyúrt modern nézőpontú magazinra.
Később megalkotta saját rajzolt karakterét, Gilbertet. Segítségével különböző stílustörténeti korokon, irányzatokon és tárgykultúrán, valamint az aktuális trendeken kalauzolja végig a legkisebb korosztályt.
A Móra könyvkiadó művészeti vezetője és két helyen tanít.
Most a kortárs magyar képzőművészetben még alig feldolgozott vagy érintett ball-culture, drag témakörhöz nyúlt a témától látszólag teljesen távoli absztrakt, formalista módon.
A glamour és a glitter performatív világától eltérő, visszafogott módon reflektál a drag szubkulturális jelenségre, és meglepő találékonysággal emel ki abból egy olyan ovális, geometrikus formát, a köröm mandula formáját, ami ugyanolyan meghatározó és elidegeníthetetlen kulturális attribútuma a dragnek, mint a glitter, a műszempilla vagy a paróka.
A körömforma síkkonstruktív torzításával a figurativitás és az absztrakció hibriditását teremti meg Zoltán, amin a kezdetleges Adobe programok 90-es évek végi grafikai hibáinak direkt beillesztésével tematizál. A csavar a történetben, hogy mindezt a hímzés alkalmazott technikájának segítségével teszi, újrahasznosított bútorszövetek, és vintage ruha anyagok segítségével.
A textil tulajdonképpen határtalan. Lonovics második képzőművészeti sorozatában a hímzés, mint egy általában a női munkák közé sorolt kézműves technika ugyanolyan éles kontrasztba kerül a digitális képpel és az abba direkt elhelyezett glitchel, mint a drag a síkkonstruktivizmussal. Lonovics érzékenysége, gondolatai kibontásának finom titka és hatása éppen ebben rejlik.
A digitális képszerkesztés, a vektorgrafikus képfelületek az alkotó mindennapjainak része, akárcsak a drag, a futás, vagy az elektronikus zene. Ezek összessége jelenik meg a hímzett sorok kottaszerű képében.
Ilyenformán nem is lehetne önazonosabb második képzőművészeti sorozatának témája és megjelenése.
Szöveg: Sárvári Zita
Fotó: Csoboth Edina
A kiállítás az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság támogatásával jön létre.
Lonovics Zoltán: NAILS
Megnyitó időpontja: 2022.11.17. 19:00 óra
Helyszín: Hybridart Space Galéria
Kurátor: Bacsek Júlia
Lonovics Zoltán régóta meghatározó szereplője a kreatív iparnak. Kezei közül mindig új, figyelemfelkeltő, friss és perspektivikus tartalmak kerülnek ki.
Még MOME-n folytatott tanulmányai alatt lett a the Room magazinnak, egy félévente megjelenő, kétnyelvű, Budapesten szerkesztett folyóiratnak az Art directora, amely divatról és kortárs művészetekről szólt, ami európai nagyvárosokban és New Yorkban jelent meg. Mindenki büszke volt az színvonalas cikkek és az eyecandy látványvilág elegyéből összegyúrt modern nézőpontú magazinra.
Később megalkotta saját rajzolt karakterét, Gilbertet. Segítségével különböző stílustörténeti korokon, irányzatokon és tárgykultúrán, valamint az aktuális trendeken kalauzolja végig a legkisebb korosztályt.
A Móra könyvkiadó művészeti vezetője és két helyen tanít.
Most a kortárs magyar képzőművészetben még alig feldolgozott vagy érintett ball-culture, drag témakörhöz nyúlt a témától látszólag teljesen távoli absztrakt, formalista módon.
A glamour és a glitter performatív világától eltérő, visszafogott módon reflektál a drag szubkulturális jelenségre, és meglepő találékonysággal emel ki abból egy olyan ovális, geometrikus formát, a köröm mandula formáját, ami ugyanolyan meghatározó és elidegeníthetetlen kulturális attribútuma a dragnek, mint a glitter, a műszempilla vagy a paróka.
A körömforma síkkonstruktív torzításával a figurativitás és az absztrakció hibriditását teremti meg Zoltán, amin a kezdetleges Adobe programok 90-es évek végi grafikai hibáinak direkt beillesztésével tematizál. A csavar a történetben, hogy mindezt a hímzés alkalmazott technikájának segítségével teszi, újrahasznosított bútorszövetek, és vintage ruha anyagok segítségével.
A textil tulajdonképpen határtalan. Lonovics második képzőművészeti sorozatában a hímzés, mint egy általában a női munkák közé sorolt kézműves technika ugyanolyan éles kontrasztba kerül a digitális képpel és az abba direkt elhelyezett glitchel, mint a drag a síkkonstruktivizmussal. Lonovics érzékenysége, gondolatai kibontásának finom titka és hatása éppen ebben rejlik.
A digitális képszerkesztés, a vektorgrafikus képfelületek az alkotó mindennapjainak része, akárcsak a drag, a futás, vagy az elektronikus zene. Ezek összessége jelenik meg a hímzett sorok kottaszerű képében.
Ilyenformán nem is lehetne önazonosabb második képzőművészeti sorozatának témája és megjelenése.
Szöveg: Sárvári Zita
Fotó: Csoboth Edina
A kiállítás az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság támogatásával jön létre.
AMS fenntartható művészeti programsorozat 2022.
2010-ben azzal a céllal indítottuk útjára ART MOMENTS (AMS) néven művészeti programsorozatunkat, hogy a klasszikus kiállítóterekből kilépve minél több ember számára tegyük elérhetővé, érthetővé és szerethetővé a kortárs képzőművészetet és designt. Azóta a rendezvény jellege és összetétele is sokat változott, de lényege ugyanaz maradt: a mindennapok részévé tenni a művészetet, rámutatni arra, mennyiféle módon van jelen és határozza meg életünket, csak észre kell vennünk.
A fesztivál fő jellemzője, hogy hosszú időtartamban különböző helyszíneken, kulturális tartalmakkal jelentkezik. Az ART MOMENTS egyik fontos célja az, hogy testközelbe hozza a jelenre leginkább reflektáló, a ma kérdéseivel foglalkozó kortárs művészetet, kiemelje azt a megszokott múzeumi, galériás környezetből, közterekre, meglepő kiállítási közegbe helyezze az alkotásokat, ezáltal is újabb értelmezési lehetőségek, kérdések megfogalmazására sarkallva a látogatókat.